Mijn visie op leren is gebaseerd op de volgende uitgangspunten:
* Het rendement van leren wordt vergroot als de ontwikkelvraag helder is
* Ieder mens leert op eigen wijze en heeft voorkeur stijlen in leren
* Leren is een proces en heeft tijd, aandacht en herhaling nodig
* Vertrouwen in de trainer versneld het leerproces, mede doordat deelnemers dan eerder en meer buiten de comfortzone treden
* Zelfonderzoekend leren levert meer blijvende resultaten op dan cognitief leren
* In het leren zijn oefenen, zelfreflectie, feedback, experimenteren, leren van en met elkaar en toetsen in de praktijk noodzakelijke bouwstenen
* Leren op de werkplek kan ingeregeld worden (action learning)
Werkwijze:
* Intake met opdrachtgever en deelnemers om de leervraag scherper te krijgen en om contact te maken
* elk leertraject heeft verschillende interventies, (intake, trainen, reflectie, actieplannen, coaching of intervisie. Hierdoor werken we steeds kort in de training en verleggen we het leren naar de praktijk
* Het leren beschouw ik als een individueel proces, in mijn werkwijze staan de individuele leervragen en de oplossingen in de praktijk centraal
* Leren is voor mij niet vrijblijvend en ik vraag tijd en aandacht van de deelnemers voor hun eigen leren
* ik werk graag positief confronterend; sfeer is voor mij belangrijk om deelnemers de eigen grenzen te laten verleggen